Publicerat 2011-10-08 11:20:57 i Blandat
När Justin beslutat att ändra sin frisyr i februari 2011, var Jay Foreman inte glad alls.Grundaren av leksakstillverkaren Bridge Direct, uppskattar att Justins liten förändringkostnad Foreman bolag att förlora pengar, runt $ 100.000.
Förman satt vid sitt skrivbord när han hörde skrik från hans medarbetare. De hade precis lärt sig att Justin hade förändrat hans varumärke frisyr, vilket gör företaget hetasäljande sortiment av dockor föråldrad. Bolaget hade redan börjat tillverka en ny omgång av dockor med Justin ursprungliga lurvig frisyr.
"Jag fick alla i ett konferensrum och vi tittade på några bilder. Vi var inte riktigt vad han hade gjort. Sedan det blev uppenbart att hans varumärke var borta. "Sade han.
Foreman säger att det inte fanns någonting han kunde göra vid den punkten, eftersomdockorna har redan gjorts. Men under dockor andra åket, beslöt han att ändra sin frisyrför att återspegla deras verkliga inspiration.
Ett företag förlorade $ 100.000 pågrund av ändringen av Justins frisyr
Förman satt vid sitt skrivbord när han hörde skrik från hans medarbetare. De hade precis lärt sig att Justin hade förändrat hans varumärke frisyr, vilket gör företaget hetasäljande sortiment av dockor föråldrad. Bolaget hade redan börjat tillverka en ny omgång av dockor med Justin ursprungliga lurvig frisyr.
"Jag fick alla i ett konferensrum och vi tittade på några bilder. Vi var inte riktigt vad han hade gjort. Sedan det blev uppenbart att hans varumärke var borta. "Sade han.
Foreman säger att det inte fanns någonting han kunde göra vid den punkten, eftersomdockorna har redan gjorts. Men under dockor andra åket, beslöt han att ändra sin frisyrför att återspegla deras verkliga inspiration.
Flytten, han uppskattar, kostar sitt företagrunt $ 100.000. Men Foreman är inte bitter. Han säger att det är dessa risker när du görprodukter baserade på en kändis.
-justinbieberzone
Kommentarer
Trackback